maj 10, 2018

Jag klarar inte det här.

Jag skriver att det inte längre gör ont inuti, sen ringer min telefon och allting går i tusen bitar. Jag krackelerar inifrån och ut och det gör så ont att jag tror att jag ska dö. Min mamma har försökt ta livet av sig. Min älskade mamma.

Min älskade mamma som drabbades av en hjärntumör för sex år sen och som lidit av sviterna sen dess. Som ett par år senare drabbades av cancer i magen och efter det stod bredvid sin son när även han drabbades. Min älskade mamma som bara slungats mellan de olika läkeinstituten och instanserna inom försäkringskassan, som har misshandlats av alla de som borde ha varit till någon slags hjälp.

Min älskade mamma som igår bestämde sig för att låta livet ta slut. Nu blev det inte som hon hade tänkt, istället är hon inlagd på psykkliniken i Nyköping. Vi vet inte hur länge. Och imorgon är det meningen att jag ska spendera dagen med min son, som en första födelsedagspresent. Och så hans grillfest på lördag. Nu vet jag varken ut eller in.

Jag vet bara att det gör så jävla, jävla, jävla ont.

13 kommentarer:

  1. Åh, herregud. Nej!
    Allt jag vill säga känns ynkligt..

    Kram från en läsare i kulisserna

    SvaraRadera
  2. ❤️ Stort stort ❤️

    SvaraRadera
  3. Så satans jävla fruktansvärt. Tänker på dig! ❤️

    SvaraRadera
  4. Stor kram.❤️ Min mor har också försökt och vet hur världen rämnar. Nu kan hon få hjälp, det kommer bli bra igen. Och man måste ingenting när något sånt här händer, man får avboka allt. /M

    SvaraRadera
  5. Nej men herregud. Alla varma tankar till dig, så tungt.

    SvaraRadera
  6. Kärlek och kramar till dig! <3

    SvaraRadera
  7. Alltfinnsredan11 maj 2018 kl. 09:58

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  8. Så otroligt hemskt att höra. <3

    SvaraRadera