maj 22, 2018

Ingen daimstrut.

Jag har börjat med en ny grej. Alla dagar då solen skiner när jobbet är färdigjobbat åker jag tuben en handfull stationer och kliver av en promenad hemifrån. Köper glass och går på solvarma trottoarer. Jag har en regel om ingen musik i öronen, att det bara ska vara jag och de läten som rör sig i luften omkring. Och att jag ska prova en ny glass varje dag.

Igår åt jag en magnum med jordgubb och vit choklad, vad det blir idag vet jag inte. Kanske en magnum mandel? Eller mjukglass? Jag vet inte. Jag tror att det är kopplat till allt det där som händer i mig. Det är nog en fånig sak, men att känna efter vilken smak jag är sugen på idag och liksom gå med det och inte välja samma som alltid, det är ju ändå att välja mig själv och mitt egna välmående? Äsch, jag vet inte vad jag vill få sagt med det här.

Ät en glass, hörni. (Och berätta vilken ni valde.)

2 kommentarer:

  1. GBs nya proteinglass. Dåligt beslut, glass ska vara glass (StikkiNikki!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag inte provat proteinglass så jag är väl fel person att yttra mig, men det känns som att jag vill hålla med om att glass ska vara glass. Har dock inte provat StikkiNikki än, det kanske blir dagens glass då.

      Radera