juli 05, 2022

Saker jag (normalt inte) gör.

Jag bygger en anordning med hjälp av en barpall, en plastlåda och fyra förpackningar A4-papper. Ovanpå ställer jag en videokamera. Min VD ställer sig framför. Jag trycker på play, säger att han kan starta när han känner sig redo.

Vår marknadschef är i Spanien, så istället frågade vår VD om jag kunde filma honom. Absolut, vad ska du göra när jag filmar dig? frågade jag och han skrattade, svarade att det inte var något värre än att spela in en sommarhälsning till bolaget.

Fyra minuter in lyfter han blicken bortom kameran, fäster den på mig. Jag tror inte att det blev helt rätt nu, säger han och vi bollar olika vinklingar innan han tar upp tråden igen. Jag tittar på råmaterialet efteråt och tänker att det låter som att jag vet vad jag pratar om.

Jag textar med marknadschefen i Spanien, bollar olika klippningar, har en färdig film åtta timmar senare. En hel dag bara för marknadsavdelningen, och då jobbar jag på avdelningen för centrala avtal. Å andra sidan hade det antagligen inte tagit åtta timmar om jag hade jobbat för marknadsavdelningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar