juli 17, 2022

Glass, De Niro och föräldrafritt.

Så går helgen vecka tjugoåtta. Crémant, rökta räkor och charkuterier. Kantarellpasta och rödvin. En drink med viol och gin. Tittar på tre filmer med Robert De Niro och jag säger att jag vill ha en De Niro-sommar. 

Barnet och jag tränar tillsammans fredag, lördag och söndag. Efteråt är jag utmattad men lycklig. Äter glass två dagar på rad, första dagen en skopa saltlakrits och en skopa hallon, andra dagen vanilj och hasselnöt.

Handlar och städar, tvättar bilen och tankar. Imorgon lämnar vi landet och staden. Barnet råkar säga vi istället för ni när vi pratar om resan och jag säger att vi kan boka om, boka för tre istället för två. Han skrattar. Nej, jag ska ju ha fest varje kväll i en vecka, säger han. Glöm det, jag har folk i kvarteret som har koll på dig, säger jag och han flinar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar