juli 12, 2022

Om en knäppskalle.

Min man öppnar luckan till diskmaskinen och drar ut bestickshyllan, sedan skrattar han högt. Ibland glömmer jag bort vilken knäppskalle jag lever med, säger han. Ursäkta? säger jag. Du har sorterat om alla bestick i storleksordning, säger han och jag rycker på axlarna. 

En timme senare ser han mig diska bort etiketten från en ginflaska. Vad gör du? frågar han och jag håller upp den droppande flaskan. Skulle den inte bli fin som vas? säger jag och han skrattar, skakar på huvudet och tar flaskan från mig. 

Nej älskling, vi har råd med riktiga vaser, säger han. Han torkar av flaskan och lägger den i återvinningen. Du har allt en liten bohem i dig, säger han. Jag smyger upp flaskan när han inte ser, tänker att han inte kommer märka att den blir vår nya vas om någon vecka. 

1 kommentar:

  1. Tänk att männen inte kan låta bli att lägga sig i. Med min fd sambo valde jag att byta gardiner etc i smyg för att slippa alla diskussioner. Och sen såg han ändå oftast inte vad jag gjort...🙄
    Carina

    SvaraRadera