juli 13, 2022

Och idag mår vi bra.

Jag är några minuter sen när jag rundar hörnet till innergården där hon sitter. Jag har korsat city, promenerat över guldbron och snirklat mig in på smågatorna vid Mosebacke. Jag har min nya, gula klänning. Den är tunn och luftig, men luften vibrerar och jag är varm. 

Rachel sitter i skuggan med ett glas rosé. Hon har en tuggummirosa jumpsuit och servitrisen säger att vi matchar varandra så fint när hon placerar ett glas rosé framför mig. Ska vi dricka drinkar? säger jag när glasen är tomma på vin och Rachel räcker mig drinklistan. Du styr skutan idag, säger hon.

Jag beställer varsin lila drink som smakar viol, sedan en gul drink som smakar ananas och till sist en rosa drink som smakar... ja, det var tredje drinken så jag minns inte exakt vad den smakade. Vi behöver mat, säger Rachel, så vi beställer smårätter att dela och varsitt glas côtes du rhône.

Stockholm brusar fortfarande när jag promenerar hem. Jag köper en cheeseburgare från McDonalds och går sicksack genom stan. Solen har trillat över kanten och lägenheten ligger i mörker. Borstar tänderna med bara ett öga öppet, låter klänningen bli en hög på golvet och ramlar raklång ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar