juli 04, 2022

Åska och rosé.

Det blir måndag i vecka tjugosju och jag har fortfarande två veckor kvar innan semester. Det gör ingenting. Kanske är det här mina bästa veckor - när det mattas av med människor på kontoret, när telefonen knappt ringer, när fler och fler mail är autosvar.

Det åskar och mullrar under dagen. Vid femton blir himlen blå men enligt väderprognosen är nya moln på väg, så jag låter datorn glida ner i väskan och promenerar ut. Två minuter efter att jag kommer hem faller ett nytt regn.

Lägenheten doftar regn och rena golv. Byter den långa klänningen mot cykelbyxor och collagetröja. Samlar håret i en snodd i nacken. Skriver det här och väntar på min man som har fastnat i dagens sista möte. Först ett snabbt träningspass, sen en sallad med vitlöksfrästa tigerräkor och ett glas rosé. Det gör inget om det fortsätter mullra där utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar