juli 28, 2022

Det var inte februari för alltid.

Det är onsdag kväll och jag spenderar ett par timmar i köket. Min man fixar och donar, flyttar sig mellan lägenhetens alla rum. Hans händer glider över min rygg varje gång han passerar. Han placerar små kyssar längs min nacke, där han vet att jag är som svagast.

Jag tittar på honom när han inte märker det. Gudarna ska veta att jag har vacklat under det senaste halvåret, men så tittar jag på honom nu och är så oändligt glad för att jag inte gav upp då i februari, mars, april när det var som svårast.

2 kommentarer:

  1. Fint😊 Ibland handlar det om att stå kvar och vänta. En bra påminnelse.
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men så svårt att veta när man är mitt i det, just hur länge man ska vänta och hur länge som är för länge. ❤️

      Radera