juli 30, 2022

Nästa Göteborg.

Tillbaka i bilen, tillbaka på vägarna. Vi är mätta och utvilade efter en perfekt fredag. Nu är vi på väg till Göteborg och jag har en nervositet i kroppen. Jag vet att jag kommer titta efter någon på trottoarerna, även fast jag inte vill.

Men ännu sitter vi i bilen. Vi har precis lämnat Rimforsa och Jack Reachers senaste påhitt strömmar ur högtalarna. Det är så fånigt att vi mest bara fnissar, men vi fortsätter att lyssna, kan inte sluta.

Ikväll ska vi se Rammstein. Det är ett av min mans favoritband. Man tror det inte när man ser honom idag, i sin skjorta och sina loafers, men i tjugo år spelade han i ett dödsmetallband. Någon månad innan vi träffades klippte han av sitt långa hår och tog bort alla piercingar. Tur det, annars hade vi aldrig blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar