juni 01, 2021

Ska bli stark som en björn

Nu ska jag erkänna något pinsamt: jag är fascinerad över min kropp. Det är åtta månader sedan jag började på gym och jag kommer allt oftare på mig själv med att betrakta min spegelbild efter duschen, studera musklerna som långsamt dykt upp på kroppen. 

Igår flexade jag biceps medan jag borstade tänderna. Jag vet, herregud och så vidare. Förstår att det är hundra procent töntigt, men min kropp har aldrig haft muskler förut. Åtminstone inte några som syns. Känner mig väldigt tuff.

6 kommentarer:

  1. Du är tuff. Själv skulle jag aldrig aldrig aldrig ta en selfie framför spegeln i gymmet (blir generad bara av tanken) men ändå kan jag ibland fundera på bra vinklar när jag står där....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Jag skulle aldrig våga ta en selfie i spegeln på gymmet. Vågar knappt ens titta i speglarna i annat syfte än att se så övningen görs rätt. 😅

      Radera
  2. Det är inte pinsamt att tycka det är coolt att man byggt muskler. Det är coolt! Älskar känslan när muskler börjar synas, och det är peppande att träning ger resultat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, tycker att det är så häftigt att jag kan. Har aldrig varit en tränande människa och trodde ärligt talat inte att jag hade det i mig. Så häftigt då att upptäcka muskler på kroppen! Vilken grej! 😅

      Radera