juni 05, 2021

Blommor och bin

Så jag lade fötterna högt igår, men ganska snabbt försvann de ner igen. Min blick fastnade på vår balkong som fortfarande är trist och inte alls redo för sommaren. Ska vi åka och köpa blommor? frågade jag min man. Javisst, svarade han.

Några timmar senare var balkongen skrubbad, möblerna framme och blommorna i sina balkonglådor och krukor. Foodorade sushi och premiäråt vår första balkongmiddag för i år, medan luften fortfarande var sommarvarm.

Men det var igår och idag är en annan dag. Mitt barn packar för att åka på klassresa. Jag sitter bredvid och försöker dölja att jag är lite ängslig. Inte för att något hemskt skulle hända, det är mer tanken på allt som inte alls är hemskt som faktiskt kanske kommer att hända. Alla hans första gånger av sånt som vuxenlivet innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar