juni 07, 2021

Älskade vardag

Så kommer måndagen. Jag har saker att göra på kontoret, så jag tar mig upp och ut. Luften är redan varm mot mina ben fast klockan bara är sju. Klänningen har korta ärmar, men jag tänker inte ens på att ta en tröja. Det behövs inte heller. 

Jag lämnar kontoret åtta timmar senare. De första regndropparna faller medan jag går. De är varma, känns nästan inte mot huden. Jag tittar i kalendern för tisdagen och hittar en statusuppföljning med en kund, men inser att jag inte har någon status att lämna. 

Slår mig ner i soffan med datorn när jag kommer hem. Min man rullar köttbullar, barnet ligger sömnig i soffan och läser, utslagen efter sin klassresa hela helgen. Dricker en kopp kaffe, sammanställer en status, njuter av att vara alla tre igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar