juni 04, 2021

Finland, vin och fredag

Vi har vårt vanliga avdelningsmöte klockan tio. Stressig dag, stort fokus på Finland, säger min chef till oss. Jag tänker att det låter lite konstigt men rycker på axlarna, orkar inte uppbringa energi att fråga vad det rör sig om. 

Vi har ett eget möte efteråt, min chef och jag, om ett par andra projekt som inte är Finland. Vad handlar mötet med Finland om? frågar han. Va? säger jag. Mötet som vi har med Finland om en timme, vad handlar det om? frågar han igen. Jag har inget möte med Finland om en timme, säger jag. Jo, det har vi, säger han. 

Så tittar han i sin möteskallelse och det är bara han som är inbjuden. Säg till om även C ska kallas står det i inbjudan, men det har han inte sett. Vi lägger de andra projekten åt sidan och fokuserar på Finland. Skriver ihop en kort presentation, planerar vem som säger vad, sen kastar vi oss in i mötet. 

Jag har inte pratat engelska sedan vi var utomlands sist, vilket ju är ett par år sedan eftersom covid kom i vägen, och jag hinner bli lite nervös innan. Efteråt hoppar jag direkt in i nästa möte och sedan nästa igen. Äter inte lunch förrän klockan slår femton. 

Men till sist tar arbetsdagen slut och jag hittar ut, köper ett fång blommor i smutsvitt, blekrosa och grönt, och en flaska krispigt vitt vin. Lägger vinet på kylning och fötterna högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar