juni 02, 2021

När maj blir juni

Det är fortfarande ljust när vi går och lägger oss. Det bleka ljuset tar sig in på sidorna av rullgardinen, men vi är så trötta. Jag skriver alla mina vakna timmar. Uppdragsbeskrivningar på dagarna, här efteråt, på boken om kvällarna. 

Jag har så många ord i huvudet och fingrar som är stela när kvällarna kommer. Barnets tröjor börjar sitta trångt över axlarna och jag beställer nya, storlek medium på vuxenavdelningen. Det är så konstigt att jag har ett barn som drar medium på vuxenavdelningen. 

Jag textar barnet när skolan slutat. Vi vill ha glass! Han frågar vilken sort och jag svarar, daimstrut och nogger. Han kommer hem med tre glassar i händerna och vi sjunker ner på rad i soffan för en stund. Balkongdörren står på glänt hela dagarna, sovrumsfönstret med en öppen glipa. Det doftar av sommar där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar