juni 24, 2021

Dagen före midsommarafton

Mina dagar är fortfarande fulla, ännu märker jag ingenting av att några semestrar pågår. Varje vecka säger jag att nästa vecka, då borde det lugna ner sig. Det sista jag gjorde idag var att titta i min kalender för veckan som kommer. Den var full.

Barnet kommer och går. Han hänger med kompisar, sitter på balkongen och ritar manga, ligger i sin säng och läser böcker. Ibland lägger han sig i min säng, bakom ryggen på mig där jag sitter framför sovrumsfönstret och jobbar, och småpratar. Det är fint. 

Jag sover fruktansvärt dåligt. Är nästan förlamad av trötthet vid tjugoett, kan inte hålla ögonen öppna, men så fort jag lägger mig ner kommer tankarna. Tvingar mig att stirra ut i mörkret medan timmarna går. 

Min mans systrar och mamma ringer. De frågar om midsommarafton och min man tittar på mig. Jag skakar på huvudet. Jag vill inte fira med någon annan än honom och barnet. Egentligen vill jag inte fira alls. Bara äta sill och färsk potatis till midsommarlunch. Gå en lång promenad, äta glass på vägen, dricka ett glas vin när vi kommer hem. 

Det är kvällen före midsommarafton och jag har fortfarande träningskläder på mig, fast flera timmar passerat sedan jag tränade. Jag hittade mig själv i köket skrubbandes köksluckorna nyss. Det kändes konstigt skönt. På köksbänken står en enorm skål med jordgubbar. De smakar sött av sommar och solsken. 

1 kommentar:

  1. Jag vill dela min fantastiska upplevelse till alla om en trollformler som heter Dr Kumar, min man fuskade mot mig och när jag fick reda på att vi hade en kamp som fick honom att fylla för en skilsmässa och han flyttade ut ur huset. Jag älskar min man väldigt mycket och jag vill inte förlora honom, jag bad honom att komma tillbaka hem som han vägrade. Jag letade efter kärlekscitat online om jag kunde se vad jag kommer att använda för att få min kärlek hemma och jag såg folk prata om Dr Kumar och hans fantastiska arbete vars fall liknade mitt de lämnade hans kontaktinformation och jag kontaktade honom och han sa till mig att inte oroa mig att efter 24 timmar kommer min man att avbryta skilsmässan och komma tillbaka till mig efter att jag gjorde allt han bad mig göra, till min största förvåning nästa dag, kom min man tillbaka och han knäböjde och bad mig att acceptera honom tillbaka och han lovade mig att han aldrig kommer att lämna eller fuska på mig igen. Tack än en gång Dr Kumar du är verkligen en välsignelse för mig. Han kan också hjälpa dig att få ditt ex tillbaka, kontakta Dr Kumar på e-post: spellcasttemple@gmail.com eller WhatsApp +2347051705853

    SvaraRadera