december 22, 2020

Tjugoandra december.

Det är det sista rycket nu. Sista dagen med möten, sista dagen med deadlines. Jag jobbar imorgon också, men inte särskilt länge och antagligen inte särskilt hårt. Startar dagarna långsamt, tänder julgranen och ljusen på matbordet, lägger mig under filten i soffan och dricker kaffe och tittar på allting som glimrar. 

Det är även den sista dagen med barnet hemma. Vi firade vår julafton i lördags, den riktiga julaftonen ska han vara med sin pappa. Det blir fint för honom. För de båda.  

Jag har köpt ett gäng böcker. Ett par flaskor vin. Har oceaner av ledig tid. Jag kommer att sakna barnet, fast egentligen finns ingenting som skaver. Han kommer hem igen på söndag. Tills dess ska jag ligga skavfötters med min man i soffan, sova länge, gå långa promenader, läsa en liten hög böcker, äta chokladpraliner och titta på Love Actually. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar