december 17, 2020

Mellan sex och sju.

Det är en hektisk tid, den som är nu. Flera uppdrag som pågår samtidigt, ett gäng deadlines under samma dagar. Jag slår upp datorn vid åtta och sedan är jag fast där tolv timmar eller så. Bryter då och då för att ordna med mat och säga hej till min familj. 

Varje kväll finns det något att göra. Julkort som måste skrivas, paket som behöver hämtas, mat som ska handlas, julklappar att slå in. Jag gör avslappningsövningar när jag ska somna, fastnar ändå med tankarna i olika listor. 

En morgon vaknade jag klockan sex och kunde inte somna om. Smög upp före de andra, tände ljusen på matbordet och soffbordet, hällde upp en kopp kaffe och satte mig under filten i soffan. Det var knäpptyst och alldeles underbart.

Jag har gjort det varje morgon sedan dess. Sitter där i en timme och tittar ut i mörkret och lyssnar på tystnaden. Jag tror att det är den där timmen mellan sex och sju som gör att jag inte tappar förståndet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar