december 14, 2020

Halvvägs där.

Så jag tog mig själv på orden apropå det här med att skapa någon slags julkänsla. Måttade upp en tredjedel koncentrerad äppeljuice och två tredjedelar whisky i en kastrull, rörde ner lite kanel och värmde på. Slantade ner en äppelskiva i ett tumblerglas och hällde på den varma blandningen. Har således uppfunnit den godaste juldrinken nånsin. 

Fast jag har förstås ingen aning om den fanns sedan tidigare. 

Hursomhelst. Tände ljusen på matbordet och slog mig ner tillsammans med en hög julkort. Julhälsningarna blev till rim i höjd med att drinkglaset fylldes på. Det blev en pinsamt låg nivå på rimmen. Som den här julhälsningen till min svägerska:

Jösses vilket konstigt år,
inte ens julen vi fira får.
Tur att vi har skype, 
och att sillen bara är en hype.
Ägghalvorna smakar bajs, 
fast att känna smak är ju najs.
Nästa år kommer vaccinet,
den julen firar vi svinet.

Herregud som en kommer få skämmas när de här landar i en brevlåda nära dig. För övrigt hade jag tänkt att jag skulle svara på en del jobbmail ikväll, men tänker nu att det kanske är bäst att skippa det när hjärnan är inställd på drinkar och rim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar