december 18, 2020

Jullov och julgranar.

Så blir det fredagen den artonde december. Den sista fredagen innan jul, barnets sista skoldag innan jullovet. Det verkar som att en hel drös människor ska vara lediga nästa vecka, så jag gissar att min måndag, tisdag och onsdag blir ganska lugna. 

Igår avslutade jag en stor uppgift, idag vid lunch en annan och för en timme sedan en tredje. I min kalender finns bara smågrejer kvar.

Vi ska hoppa i våra jackor och skor nu, promenera Odengatan upp och ner och titta på julgranarna som säljs. Hitta den som känns rätt och ta med den hem. Sätta i ljus och julgranskulor. Jag har alltid tänkt att julgranar utan glitter är finast, och så igår slog det mig att jag får bestämma själv, jag får strunta i glittret. Vilket uppvaknande att inse att julgranen inte behöver se ut som min barndoms granar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar