augusti 21, 2023

Om att ta tankarna från det värsta.

Min man har varit fantastisk de här dagarna. Lyssnat, pratat, dragit sin hand över min rygg i lugnande cirklar när paniken krupit på. Placerat tallrikar med mat framför mig när jag har gått för många timmar utan att äta.

En dag berättade han att han laddat ner en app för att lära sig franska och frågade om jag ville vara med. Efter det har vi spenderat timmar med att lära oss franska. Jag förstår ju att han gjorde det för att distrahera mig och som jag älskar honom för det. Plus att jag har lärt mig femtio nya franska ord.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Jag kan rekommendera er att se korta franska filmer här: Kortfilmsklubben - franska
    https://urplay.se/serie/153411 /Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad bra, ska kika! Det finns nån fransk serie på Netflix om en konsttjuv som vi tänkte testa. 😊

      Radera