augusti 12, 2023

Ett snabbt hej.

Lördagskväll och jag sitter skräddare i soffan med datorn i knät och ett vinglas på en armlängds avstånd. Min man snickrar kantarelltoast och jag letar hotell och restaurang till när vi ska fira min brors fyrtioårsdag i september. Eller ja, först ska jag bara skriva det här.

Det har varit en bra dag. Jag väcktes imorse av en puss på pannan och en kaffekopp på sängbordet innan min man gick till tåget för att åka till den lilla staden. Ett helt gäng timmar senare kom han hem igen, fullastad med kantareller.

Under tiden hann jag äta frukost på café, strosa på Åhléns och låta fingrarna glida över vackra kläder, utföra hundra ärenden och till sist spendera tre timmar på kontoret. Allt är klart nu, redo inför måndagens invigning.

Nej, det var bra ett snabbt hej, nu ska jag googla saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar