augusti 11, 2023

Nästan färdig.

Det är fredag och klockan slog just sexton. Städfirman har precis lämnat och det finns inget mer som jag behöver göra idag. Kontoret är städat från topp till tå och nu är det bara det absoluta slutpiffet kvar, som att plocka fram koppar och glas intill kaffestationerna och rada upp handtvål och kräm på handfaten, men jag ska spara det till imorgon.

Jag har gått med tumstock från skrivbord till skrivbord, placerat skärmar på millimeterprecist avstånd, flyttat krukorna i loungen tjugo centimeter fram och tillbaka i en god halvtimme, satt sticklingar av murgröna i femton små vaser.

Nu ska jag gå hem, ta kväll, göra mig en helg. Visserligen ska jag tillbaka till kontoret imorgon för det där sista, men det gör inget. Min man åker till den lilla staden och plockar svamp med sin mamma, så jag har all tid i världen, kan fixa hur mycket jag vill.

Men först fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar