augusti 28, 2023

Kapitulerar för hösten.

Barnet är hemma igen, på riktigt nu. Skolan har börjat, alarmet ringer klockan sex på morgonen och espressomaskinen står laddad. Vi dräller alla in samtidigt vid arton, lagar mat tillsammans och pratar om arbetsdagarna som precis passerat.

Jag spenderar niotusen kronor på gymkort till oss båda. Googlar höstjacka till barnet och jeans till mig. Jag vill ha vida, högmidjade med fyrkantiga fickor framtill. Han vill ha något tajt. Tittar ut genom fönstret när klockan precis slagit tjugoett och där utanför är det alldeles mörkt, bara grannens balkongbelysning som glittrar.  

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Två årskort, fan inte billigt och billigare har det inte blivit under det senaste året. 😕

      Radera
  2. Tjoa gärna till om du hittar jeansen, det lät supersnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att de här är superfina! Provade dem dock i helgen och de är så långa (på mig) att de bara funkar till höga klackar och jag är mer ute efter helgbrallor som ska matchas med sneakers, så jag letar vidare. Men på någon med längre ben skulle de vara fantastiska!

      https://www.arket.com/sv_se/women/jeans/product.lupine-high-flared-stretch-jeans-blue.1167140001.html

      Radera
    2. Jag är sugen på exakt samma typ av jeans. Just nu ligger ett par från wrangler och väntar hos postombudet. Får se om det blir träff.

      Radera