augusti 23, 2023

Om att må lite bättre.

Det känns lite bättre idag. Dels för att klockan är kvart över sex och jag sitter i soffan med fötterna i ett fotbad. Jag har inget mer jobb som behöver göras och planen för kvällen är kroppsvård. Och kroppsvård är själavård, det vet alla.

Imorgon kommer barnet hem efter två månader borta, för på fredag börjar skolan. Visserligen åker han tillbaka till sin pappa direkt efter skolan för att jobba sin sista helg i Furuviksparken, men ändå. Han kommer vara hemma ett helt dygn.

Och jag åker också på fredag, fast bara över dagen. Jag har tagit eftermiddagen ledig för att åka till den lilla staden. Jag ska krama min mamma, sen ska jag krama min pappa och mina bröder. Men först ska jag göra mig en onsdagskväll utan måsten eller katastrofer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar