augusti 18, 2023

Varför?

Tårarna kom när vi åt middag igår. Från ingenstans rann de plötsligt ner i spaghettin. Andetagen fastnade i halsen när insikten gled in. De har gjort två försök att ta bort henne från respiratorn men det går inte, hon kan inte andas själv.

Hon ligger fortfarande i koma. De två väckningsförsöken lyckades inte. De vet inte om hon sover på de åttio piller som hon har svalt eller om det är skadorna efter överdosen som gör att hon inte vaknar.

Min bror och jag håller på att utforma en krisplan. Hittills består den av två punkter: 1) hur tar vi hand om vår pappa som kommer krascha om mamma dör, och 2) vad gör vi för vår bror som är så arg att han aldrig mer tänker prata med henne. Han kräver svar som han inte förstår att vi kanske aldrig kommer få.

Det är nog det värsta. Att hon kanske dör utan att jag kan fråga varför.

6 kommentarer:

  1. Tusen kramar till dig och familjen ❤

    SvaraRadera
  2. Jag har inga ord. Bara min medkänsla.

    SvaraRadera
  3. Åh herregud vad obeskrivligt tufft och hemskt. Min varmaste omtanke till er! ❤️

    SvaraRadera
  4. ❤️❤️❤️ Aj aj vad det här drabbar mig. Känner så mycket med dig. Uppvuxen med psykiskt sjuk mamma och det här är det jag alltid varit rädd för, nu har det nästan hänt dig och jag känner inte ens dig men tänker på dig massor.

    SvaraRadera