december 21, 2021

Tjugoförsta december.

Tisdag. Startar dagen i soffan, äter vörtbröd med julskinka och tittar på julgranen. Slår mig ner framför sovrumsfönstret och öppnar datorn medan det fortfarande är mörkt ute. Det lyser från stjärnor i fönsterna mittemot, från mjuka lampor över balkongräcken. 

Jag pratar med en kund i telefon. Ha en bra dag, avslutar jag samtalet. Ha en ännu bättre dag, svarar han och jag skrattar. 

Det var meningen att eftermiddagen skulle vara fri, att Rachel och jag skulle möta Harvey och Mike för lunch och sen fortsätta vidare mot museum och bubbel, men sjukdomar kom i vägen. Så jag sitter här framför mitt sovrumsfönster istället. 

Flyttar sånt som skulle ha varit på torsdag till i eftermiddag, blockerar hela den tjugotredje i kalendern och lägger in om ledighet då istället. Det blir också bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar