december 21, 2021

Tips, och annat skit - Lucka 21.

Bakom dagens lucka i julkalendern hittar vi ett redigt tips. Det är dock inget vidare inkluderande tips, för det är endast av nytta för människor som använder någon slags sminkpenna av den sort som man måste vässa.

Jag använder ögonbrynspenna på daglig basis och från tillfälle till tillfälle även kajalpenna. Båda dessa pennor behöver man vässa med pennvässare och oerhörda mängder pennor har gått förlorade för att det har kladdat och smulat och gått sönder.

Tills jag en dag fick den briljanta idén att slänga in pennan i frysen när den behövde vässas. Dagen efter var det den smidigaste saken i världen att vässa pennan. Det fungerar ypperligt. Perfekt. Supersmidigt. Julkalenderns bästa tips!

(Och nu när jag skriver det här känner jag mig dum på förhand, eftersom det är så enkelt och högst sannolikt gör alla redan så här och kanske var jag sist på bollen. Men då får det väl vara så.)

4 kommentarer:

  1. Bra tips!
    Vad använder du för ögonbrynspenna? Jag behöver byta produkt till brynen, känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt vanlig ögonbrynspenna från Loreal, penna i ena änden och borste i den andra. 😊

      Radera
  2. Men gud vilket bra tips! Tack😊

    SvaraRadera