december 18, 2021

Tips, och annat skit - Lucka 18.

Man skulle kunna tro att den här julkalendern är sponsrad av Bokus, Tyngre och Systembolaget, men så är det icke. Det råkar bara vara så att mina tre största intressen i livet är böcker, mat och dryck. Och med det sagt öppnar vi den artonde luckan i julkalendern: frukost från Tyngre. 

Har ni provat pannkaksmixen från Tyngre? De är inte bara goda, de är löjligt goda. Särskilt smaken kanel och kardemumma. Toppa med valfria bär och lite lönnsirap.

Även deras gröt är mycket bra som frukost. Min favorit är risgrynsgröten. Jag hackar upp ett äpple och vänder i när gröten är klar och toppar med kanel.

Om jag är ute i god tid - vilket betyder om jag kommer ihåg det kvällen före - brukar jag blanda en deciliter havregryn med en halv deciliter proteinpulver av valfri smak och röra ihop med lika mycket mjölk och en gnutta salt. Ställ i kylen över natten, toppa med bär och nötter vid servering och vips så har du en overnight oats värdig namnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar