december 23, 2021

Tips, och annat skit - Lucka 23.

Vi är på julfest. Står på ett dansgolv när vår regionchef strosar fram till oss med ett glas rödvin i varsin hand. Han sträcker fram glasen, ett till Rachel, ett till mig. Vi går och sätter oss. Jag tar fram min mobiltelefon, räcker över den och säger att det är dags. Julkalenderns tips för dagen. Scenen är din, säger jag. 

Hej, jag heter Rachel. Eller det gör jag ju egentligen inte men här, på den här bloggen heter jag det. För några dagar sedan fick jag i uppgift att fundera på ett tips till er. Här kommer det, mitt viktigaste tips: stå upp för dig själv.

I vilket läge du än är, stå upp för dig själv. Om du vet att du har rätt och någon annan har fel, våga stå upp för dig själv. Om du vill göra någonting, gör det. Om du vill ha någonting, ta det. Om någon säger någonting annat, stå upp för dig själv.

Ta inte skit. Var viktigast för dig själv. Våga säga det högt.

Tack för ordet.

/Rachel.

2 kommentarer: