december 13, 2021

Tips, och annat skit - Lucka 13.

Bakom julkalenderns trettonde lucka bor det ett juligt tips. Det kändes extra passande på Lucia. Jag hade förresten tänkt ge er någon morbid historia om Lucia idag, något läskigt, otäckt eller äckligt, men internet var inte till hjälp.

Så då fick det bli ett juligt, romantiskt tips istället. Nämligen en julbok. Varje december får jag för mig att jag ska läsa julböcker, men det slutar alltid med att jag gör äckelljud över hur smöriga de är och så ger jag upp.

Men så började jag lyssna på Jag kommer hem till jul, av Joanna Bolouri och blev den där knäppa människan som skrattade högt för sig själv på tunnelbanan och började fasa för att boken en dag skulle ta slut.

Så där har ni julkalenderns trettonde tips, inte alls pjåkigt för att vara plan b.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar