december 14, 2021

Allt och inget.

Jag tvingar alla att titta på And just like that, måste få prata om det. Scottie lovar att titta innan vi ses på fredag. Jag promenerar en omväg hem, får inte komma hem före sex för min man håller en stor presentation om det där problemet som de tampas med.

Jag dras med en yrsel som aldrig verkar gå över. Det snurrar flera gånger om dagen, ibland så mycket att hjärtat skenar av rädsla för att svimma. Tittar ikapp på julkalendern, för den är fin och mysig och precis vad jag behöver, även om jag vill ge Tures mamma en smäll. 

Jag saknar fortfarande ett tips till julkalendern, men jag har nog inga fler. Ber Rachel göra ett gästinlägg. Åh herregud, säger hon. På fredag efter fyra glas vin, säger hon sen.

7 kommentarer:

  1. Men herregud, sök för din yrsel! Så ska det inte vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast enligt 1177 så är det både vanligt och ofarligt med yrsel och inget att söka för direkt. Vill inte belasta sjukvården i onödan just nu.

      Radera
  2. Kan det vara kristallsjukan? Jag hade en släng av den för snart tre år sen och det var hemskt...Som tur är hade min mamma haft det vid ett antal tillfällen innan så hon och pappa visste vilka rörelser man skulle göra för att hjälpa yrseln att försvinna. Min yrsel kom när jag lade mig ner...
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, har funderat på om det kan vara det. Jag har lågt blodtryck och är van vid att det svartnar när jag reser mig upp, men det här är inte alls samma. Nu snurrar det, alltså verkligen snurrar, oftast när jag sitter ner och jobbar. Plötsligt är det som om rummet bara far runt.

      Radera
    2. Låter precis som kristallsjukan. Så var det för mig, men när jag lade mig ner, hela rummet snurrade omkring mig.
      Jag har oxå lågt blodtryck och är, som du säger, van vi att det svartnar en stund efter att man reser sig upp. Men att rummet snurrar är en helt annan känsla, så obehagligt....

      Radera
  3. Sån plåga när inte alla på jobbet hade sett! Man vill bara vältra sig i sorg och elände.

    SvaraRadera