mars 31, 2020

Livet och drömmarna.

Jag står vid köksbänken och hackar koriander. Låter det följa med ner i skålen med rödlök och de tärnade körsbärstomaterna, klämmer ur saften från en halv lime, vrider ett par varv på saltkvarnen. Tittar ut genom köksfönstret, stannar upp med kniven fortfarande i handen, fastnar i tankar. Jag gör det ofta nuförtiden.

Den senaste tiden har jag tänkt mycket på vad jag vill göra och vem vill jag vara. Jag vill skriva klart min bok och sen vill jag skriva ännu en. En dag kommer jag på att jag vill bli samtalsterapeut och sen försvinner aldrig tanken. Samtidigt tror jag att jag håller på att bli biten av löpning. Jag tror att jag vill vara en springande människa. En springande samtalsterapeut som skriver böcker. Vet bara inte riktigt hur.

1 kommentar:

  1. En springande samtalsterapeut som skriver böcker och äter tomatsallad med koriander. Det låter ju fantastiskt!

    SvaraRadera