april 01, 2020

Livet och planerna.

Så jag skriver det som jag skrev igår, sedan googlar jag och upptäcker att det inte är särskilt svårt att läsa till samtalsterapeut. Det går att kombinera med ett heltidsarbete om man kan tänka sig något längre dagar under en period.

Sedan öppnar jag dokumentet som innehåller min bok. Jag är snart halvvägs genom berättelsen så som den ser ut i mitt huvud. Jag har inte skrivit på några veckor, det tog liksom stopp. Nu öppnar jag manuset, läser genom det och tar upp tråden.

Sent på tisdagskvällen inser jag att det går att få allt det där som jag drömt om på sistone. Jag ska skriva klart boken och efteråt, om samtalsterapeut fortfarande känns rätt, så söker jag in till olika utbildningar. Lägger ett halvår på att arbeta på dagarna och läsa på kvällarna. Marinerar nästa berättelse som redan finns i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar