mars 08, 2020

Om en lördagskväll.

Dimman har fallit ner mellan husen när vi kliver ut genom porten. Vi promenerar de få kvarteren till den indiska restaurangen där vi har ett bord klockan åtta. Servitören fyller mitt glas med rödvin och häller upp en öl i hans. Väggarna är varmgula och där utanför är det mörkt, mörkt och dimmigt. Maten är stark och god.

Efteråt promenerar vi en omväg hem. Vill vi inte ha chips, säger han och vi vandrar långsamt i gångarna på Coop och jag hör mina klackar mot klinkergolvet, skrattar åt min man som lägger bananer och mjölk i korgen, för han kan inte vara den som bara köper chips.

Kommer hem och lägger oss under en filt. Han äter chips och jag hittar en liten bit mintchoklad. Drar av mig strumpbyxorna och snurrar in mina ben i hans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar