mars 13, 2020

Dag två, dagen då verkligheten kom.

Det är andra dagen vi är hemma och det är inte lika mysigt idag. Blommorna på matbordet har vissnat, diskmaskinen som vi beställde i helgen har levererats och lägenheten ser ut som den gud glömde. Vi har pendlat mellan diskmaskinsinstallation och skypemöten, telefonsamtal och mail. Mina fingrar har luktat skruv, den värsta lukten jag vet.

Jag har tvättat händerna så många gånger att de börjar bli torra och fräst åt min man som verkar förstå ännu mindre än vanligt idag. För övrigt tror jag inte att han har corona, jag tror att han bara är hypokondrisk. Huruvida jag har corona eller inte, det var jag inte. Vet bara att jag är hostig och hes, har ont i huvudet och verkligen inte är någon solstråle.

Jag tror att jag ska tvinga ut min man en stund, han är friskast av oss så han får gå och handla. Jag ska be honom köpa tulpaner och lakrits och nån handkräm som luktar gott. Tänker att jag ska städa undan det värsta medan han är borta, hälla upp ett glas rödtjut och sen lägga fötterna högt. Nu är det fredag, damer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar