maj 26, 2021

Onsdag.

Lägenheten sover fram till klockan sju, när den plötsligt sjuder av liv. Vi har snoozat och barnet har glömt ställa klockan. Han skyndar in i badrummet och jag brer ett par mackor att äta på vägen. Fem minuter senare försvinner han ut genom dörren. 

Jag dricker dagens första kopp kaffe lutandes mot köksbänken, fortfarande i nattlinnet, och tittar ut på regnet. Håret behöver tvättas men jag drar värmeborsten genom det, tänker att lite smuts inte syns i videomöte. Ljusa jeans och ljusblå skjorta, en gnutta smink.

Prognosen har sagt att det ska regna hela onsdagen och redan kvällen före säger jag att jag inte tänker gå ut på hela dagen. Men så kommer lunchen och det kryper lite i mig, tar min regnjacka och går ändå. Gör eftermiddagens möten i skjorta och träningstights. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar