maj 11, 2021

Kär i det här.

Jag älskar det här. Älskar att det är jag, min dator och min fantasi hela dagarna. Att få skriva åtta timmar i sträck. Jag tror att jag äntligen har kommit in i att skriva i bokform. Jag har blivit så van vid bloggens korta format att det hämmade mig i början. Det känns som att jag skulle kunna bli duktig på att skriva längre texter om jag bara får öva lite.

Två inlägg här på en dag bevisar kanske exakt hur mycket jag älskar mitt liv den här veckan? Fast så tror jag också att skrivande föder skrivande. Det vore väldigt fint om någon ville betala mig för att göra det här om dagarna. Skriva lite här, skriva lite där.

Idag har jag skrapat ihop fyratusen ord. Det verkar vara min magiska gräns. Tvåtusen ord på förmiddagen och sedan tvåtusen till på eftermiddagen. Läsa genom och pilla lite i texten på kvällen. Imorgon ska jag gå till stadsbiblioteket på Odenplan och göra research. Har en känsla av att jag kommer att älska det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar