maj 17, 2021

Fan också.

Så kommer det ett mail från företagsledningen. Man stuvar om i den centrala försäljningen. Det påverkar inte mig särskilt mycket, förutom att en av de nya cheferna heter likadant som en av personerna i min bok. Det visar sig att han ska ansvara för ungefär samma saker som karaktären i boken.

Handlingen utspelar sig till viss del på ett kontor och jag har medvetet styrt boken bort från min egen vardag, för att fiktion inte ska krocka med verklighet. Sedan kommer mailet från företagsledningen där de snor min karaktär och stoppar in honom i verkligheten.

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska jag skriva om eller ska jag ge karaktären ett nytt namn? Inget av det känns rätt. Han är Johannes. Han är den han är, även om han bara lever i min fantasi. Fan också.

2 kommentarer:

  1. Då får han la heta Johannes så får du skriva till i början att inga personer finns i verkligheten, eller hur det nu brukar stå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra förslag! Tack!

      Radera