maj 29, 2021

Är full av överraskningar.

Idag fyller min man år. Fyrtiotre. Han är världens tråkigaste att fira, för han tycker inte att födelsedagar är särskilt speciella eller viktiga. Han önskar sig aldrig något, bara köper sig det som han vill ha. Som de flesta vuxna, antar jag. 

Men i min träningsväska ligger en bättre flaska whisky som jag tänkte trolla fram vid halv fem. Då kommer jag fråga honom om han vill ha något gott att smutta på medan han gör sig i ordning. Gör mig i ordning? kommer han svara och då ska jag meddela att han en timme senare behöver vara iförd skjorta och lukta gott. 

För klockan sex har vi en bordsreservation på Djuret. Det är vår första bordsreservation på ett år. Nästa vecka får restaurangerna hålla öppet längre och kanske är det vår sista avsmakningsmeny som serveras klockan arton. Det känns nästan exotiskt. 

När vi är mätta och nöjda och står på gamla stans kullersten igen, redo att promenera hemåt, kommer jag låta en cigarr smyga upp ur handväskan och erbjuda min man. 

Har således hela kvällen planerad för en man som inte tycker att det är särskilt viktigt att fira födelsedag. Har på känn att han kommer bli lycklig ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar