maj 13, 2021

Ännu en dag.

Skrivandet fortsätter i stilla mak. Fast särskilt stilla är det egentligen inte. Jag har släppt min plan på att ha en färdig bok när veckan är över. Det är för mycket som tar tid, för mycket research som behöver göras. Och så är det alldeles för roligt för att stressa fram. 

Häromdagen spenderade jag en timme på stadsbiblioteket på Odenplan. Bläddrade i en FASS, precis som min huvudkaraktär snart kommer göra. Letade mig fram bland gångarna samtidigt som jag funderade på hur jag skulle bygga upp scenen. 

Jag vill inte stressa det här. Vill fortsätta läsa det jag skrivit om och om igen, ändra något ord, byta ut kommatecken mot punkt. Jag landar på runt fyratusen ord om dagen och det känns lagom, men det blir inte en färdig bok. 

Men när veckan är över, då kommer nog det allra bästa vara kvar: att knyta ihop trådarna, att skriva slutet. Jag drömmer om fler lediga dagar att göra det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar