maj 27, 2021

Lägesrapport.

Det är den andra dagen som regnet fortsätter att ösa ner där utanför. Den här dagen struntar jag i lunchpromenaden. Tar min dator och sätter mig i sängen istället, bullar upp kuddar bakom ryggen och skriver i fyrtiofem minuter. 

De där tre kvartarna på lunchen gör att tiden plötsligt känns oändlig. När klockan slår sexton är våra möten klara för dagen. Packar gymväskorna och går och tränar. Kommer hem vid arton och har jobb som behöver göras, alla tre. Äter proteingröt till middag och ger oss själva en lugn kvart vid matbordet, sedan sjunker vi ner framför varsin dator.

Jag ska jobba undan sånt som blivit kvar från veckan, sedan ska jag skriva ännu en timme eller så. Boken rinner ut genom mina fingrar just nu och jag måste tvinga mig själv att göra mina åtta arbetstimmar om dagen. Det känns som att jag skulle kunna skriva dygnet runt. Som om jag har hundratals böcker inom mig.

2 kommentarer:

  1. Kanske har du det - hundratals böcker inom dig! Skriv bara skriv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ja, jag skriver tills fingrarna blöder känns det som! 😅

      Radera