maj 25, 2021

Ärligt.

Vill ni höra något väldigt ärligt? Ibland när jag läser en bok som är så där träffsäker och finurligt bra i sina formuleringar - som Kvinnan i fönstret som jag läser just nu - blir jag provocerad av hur bra det är. 

Det stör mig att det är så bra. Gör mig avundsjuk för att jag inte skriver så. Får mig att vilja öppna upp dokumentet med manuset till min egen bok och skriva, skriva, skriva. Visa att jag kan skriva lika bra. Sedan sticker det till i bröstkorgen när jag misstänker att det inte är sant.  

Ibland när jag läser njuter jag i lika stora delar som jag känner avundsjuka.

5 kommentarer:

  1. Om språket i din bok är hälften så bra som språket i din blogg så har du inget att oroa dig för.

    SvaraRadera
  2. Tvärt om här, blir vansinnigt provocerad av alla skräpböcker som finns och som tydligen säljer. Man VET att man skulle göra det hundra gånger bättre själv. Inget gör mig så skrivsugen som det :-D

    SvaraRadera
  3. Hög igenkänningsfaktor där!��

    SvaraRadera