januari 31, 2021

Allt det konstiga som händer.

Vi ligger i sängen. Jag är på väg att somna, känner hur jag långsamt glider bort. Allt det konstiga som händer i världen, tänk om det bygger upp till ett crescendo. Vad mer ska hända? säger han. Jag vaknar direkt. Borta är den mjuka, varma känslan av sömn.

Allt det som 2020 var, med corona som spreds över världen, utegångsförbud och stängda gränser. Jobb som förloras, företag som slutar existera, osäkra ekonomier. Så kommer 2021 och det är ju inte som om corona plötsligt försvinner. Den amerikanska börsen slås runt, kanske är det ett ekonomiskt krig som startas, jag vet inte.

Men så tänker jag att det är bra att Trump försvann från makten nu. Tänk om vi hade haft allt det konstiga som är nu och så Trump som nybliven president på det. Det hade varit så galet att man inte ens kunnat tänka tanken färdigt. 

Min första tanke när min man frågar vad mer som ska hända, det är inte nya virus eller krig eller rättigheter till sin egen kropp och röst som försvinner, trots att det faktiskt verkligen kan hända. I min fantasi rullar stora tefat in över himlen. Utomjordingarna är här och inte är det för att skaffa nya vänner. Kom ihåg var ni läste det först. 

3 kommentarer:

  1. Huu, läskig tanke. Mina ungar är i en zombie-fas just nu. Någon älskar att läsa De sista barnen på jorden och någon är livrädd för att vara ensam på övervåningen för det känns som det finns zombies där...Det kanske är därför mina tankar börjar vandra till vaccinet...tänk om någon släppt ut viruset för att alla i god tro ska vaccinera sig...kanske det är ett zombie-vaccin. Kanske allt är en enda stor konspiration mot mänskligheten...Kanske är det tefaten som redan rullat in...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ändå skönt att vi är två med den här sortens tankar. Hoppas verkligen att vi inte blir zombies av vaccinet!

      Radera
    2. Verkligen! Fast jag vet inte vad som hade varit värst. Att själv bli en zombie och zooma ut eller att bli en av de få överlevande som hela tiden måste fly...Förhoppningsvis blir vi alla bara skyddade av vaccinet och kan börja ha ett socialt liv igen :)

      Radera