februari 01, 2021

Första februari.

Så dräller vardagen in igen, fast nu som februari. Kylan har kommit så snabbt att våra element inte hunnit med. Det är tolv minusgrader när vi går vår morgonpromenad. Efteråt kan jag inte sluta frysa. Har tofflor och stickad tröja och kofta. 

Igår gick min man runt i långkalsonger och mössfrisyr hela kvällen. Jag tyckte om att se honom så. Idag är han tillbaka till skjorta och välkammad frisyr. Han är fin nu också.

Min mamma skickar raggsockor på posten. De är vita och fint mönstrade. Min son sitter vid matbordet och räknar matteläxan medan jag lagar mat. Torskrygg under ett täcke av philadelphiaost och tomat, potatisar som ska stompas, gröna ärtor till. 

Det är ju drinkmåndag! säger min man plötsligt. Hans tummar springer över telefonskärmen. Vi måste visst köpa halva systembolaget om vi ska kunna göra Singapore sling, säger han. Men lyssna här då! Han läser högt hur man gör en Amaretto sour. Både söt och syrlig, precis som du. Den får det bli, säger han och flinar innan han lutar sig fram för en puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar