januari 13, 2021

Faktiskt fint som snus.

Ännu en dag framför fönstret i mitt sovrum. Ännu en dag där snön singlar ner utanför. Jag har möten hela förmiddagen, men på eftermiddagen lämnas utrymme för att skriva. Visserligen mest mail och listor, rapporter och excelfiler, men det är ändå skönt att sitta där i tystnad, med ljuset från fönsterlampan, himlen och snön.

Jag gick upp tidigt imorse. Tände stearinljus och satte på klassisk musik på låg volym. Rullade ut yogamattan och sjönk ner på golvet. Låg länge i de allra enklaste positionerna, orkade inte töja och böja. Åt frukost i soffan, drack en extra kopp kaffe.

På eftermiddagen kommer barnet hem från skolan. Drar upp en skrynklig bunt papper ur ryggsäcken och sträcker fram. Det är novellen som han skrev förra terminen. Jag fick ett A, säger han och ler. Jag läser den och den är verkligen ett A. Tänk att han är min unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar