januari 04, 2021

Om iskyla och chokladkakor.

Det ryktas om att en superkyla är på väg. Att det ska bli nästan tjugo minusgrader här och ännu kallare för de som bor längre upp. Det är någon enstaka minusgrad nu och jag har frusit hela dagen. Drömmer om badkar och kakelugn men får nöja mig med filt och te.

Vi promenerade tvärsöver Östermalm idag. Mellan de stora villorna i Villastaden, längs med vattnet på Strandvägen, stod och velade mellan färgerna på krukorna inne hos Svenskt tenn. Jag har druckit fem koppar kaffe men är ändå lika trött. 

Min man lagar boeuf bourguignon. Står och rör i grytan och sjunger med till musiken. Jag tror att jag ska ställa mig i duschen, låta vattnet göra mig riktigt varm. Fundera på att göra en kladdkaka kanske, röra ned en skvätt cognac och rostade hasselnötter i smeten.

1 kommentar: