januari 05, 2021

Hur man tröttar ut sig själv.

Jag tog den där varma duschen igår. Satte mig i soffan med en kopp te, gubbsomnade och sov en stund. Hängde i soffan resten av kvällen, rörde mig knappt ens en meter efter klockan arton. Var i säng vid tjugotvå, sov till sju. 

Vaknade således fräsch som en nyponros imorse. Okej, det är inte helt sant, men jag har iallafall inte varit på vippen att somna någon gång idag. Har tvärtom orkat med morgonpromenad, ett bröst- och axlarpass, en timmes yoga och en eftermiddagspromenad. 

Inser nu när jag skriver det här att det är den träningsmängd som vi har sysselsatt oss med varje dag den senaste veckan. Det är ju ganska stört, faktiskt. Undrar varför jag är så trött. Imorgon blir det vila. (Det blir det inte.)

Nejhej, nu ropar barnet att maten är klar. Det var hans tur att laga mat och han fick välja fritt. Det blev broccoligratäng och torskfilé. Det är väl inte ens nån idé att föreslå pizza va? sade han muntert när vi stod i affären. Stackars barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar