januari 03, 2021

Kroppen och hemmet.

Vaknar till den tredje januari. Vi promenerar fyrtio minuter innan frukost. Han gör äggröra, steker tomater och rostar varsin brödskiva. Jag gör yoga. Tittar på julgranen medan vi äter, går från att älska den till att känna mig färdig med den utan att riktigt se det komma.

Vi tränar armar och mage. Benen värker sedan passet igår. Stannar upp i mitten av det stora rummet som är kök och vardagsrum, känner att lägenheten behöver samma behandling som min kropp. Vi hjälps åt alla tre. Kastar ut julgranen och tar ner stjärnorna. Våttorkar alla ytor, dammsuger och moppar golven, bäddar rent i sängarna. Det tar oss fem timmar.

Jag har haft ett naket ansikte i ett par dagar nu. Håret i en knut högst upp på huvudet. Mjuka träningstights och bomullströja. Gnuggar bort nagellacket, tänker att jag vill vara utan i några dagar. Jag är aldrig någonsin utan nagellack.

Jag tror att det pågår någon slags rening här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar