april 24, 2019

Väck mig imorgon.

Så har vi den andra simuleringsdagen i utbildningen. Den slutar mycket tidigare än den första, redan vid fyra. Då hoppar vi in i en bil och åker till slakthusområdet och tittar på en lokal som vi gör vårt projektarbete om.

Efteråt är det meningen att vi ska jobba med projektet, men alla är så trötta att vi hamnar på en uteservering och dricker öl och pratar om livet och relationer och barn och kärlek istället. Fyra timmar senare kliver jag av bussen vid Odenplan, köper en pizza och går hem.

Möter barnet i hallen, frågar om han är hungrig. Jag åt ju med pappa för en timme sen, men visst, säger han. Vi står vid köksbänken och skär pizzan i bitar och äter direkt från kartongen. Barnet går och duschar och jag hamnar i soffan. Närsomhelst borde min man vara hemma från gymmet. Eventuellt kommer jag ha somnat inom tidsramen för närsomhelst.

2 kommentarer: