april 13, 2019

Allt känns lite bättre nu.

Lördag. Vaknar vid åtta, dricker kaffe i sängen tills resten av familjen vaknar. Mörkt bröd, avokado och kokt ägg, kaffe och apelsinklyftor. Så promenerar vi en mil, genom kungliga tekniska högskolan och över grönområden och in på Östermalm.

Handlar till lunch och middag och vänder hem. Tunnbröd med rostbiff, sen kaffe och filt i soffan. Där sitter jag ännu, fast ett par timmar passerat sen dess. Googlar hotell i Amsterdam i juli och restauranger i Stockholm lördagen efter påsk när min pappa fyller sextio.

Snart har vi en lördagskväll och vi ska ingenstans. Istället ska vi göra hamburgare och dricka rödpang och kanske spela något sällskapsspel. Det är verkligen fint som snus.

1 kommentar:

  1. Ja du... livet går upp och ner. Dess växlingar verkar oundvikliga. Vi hänger med och balanserar, försöker anpassa oss och stå ut. En stilla fråga jag haft ett tag, som jag hoppas du tar emot på rätt sätt: Jag ser att du ofta skriver om rödvin och även ibland bubbel. Har du själv reflekterat kring detta? (Vad vinet ger dig och hur ofta du dricker det?)

    SvaraRadera